A sorozat 1. kötetében megismerjük a nyomozónőt, Kardos Júliát, aki magánéleti problémája miatt költözött Budapestről Keszthelyre. Ő nyomoz egy fiatal lány eltűnése, majd halála ügyében. A lány egy helyi gazdag és befolyásos vállalkozó fiának barátnője volt, s a terhességével próbálta magához kötni a középiskolás fiút. A lány nagyon szegény volt, nem illett a családba. Hamarosan egy másik fiatal lányt is meggyilkolnak, s Judit tudomására jut két sokkal korábbi, Pécsen hasonlóan elkövetett gyilkosság is. A szálak egyre inkább a vállalkozó felé mutatnak, aki mindent megtesz a nyomozó leállítására. A kutakodás során fény derül egy fiatal lányokat futtató szexhálózatra, a Balaton körül működő, magas szintre mutató szervezett csoportra, melynek a gyilkos férfi is tagja volt.
Nagyon jól megírt történet, jó volt olvasni.

A Hullámsír kötetben Júlát éppen felfüggesztette a kapitánya. Maga alatt van, ezért fogadja el egy középiskolás szerelme hirtelen meghívását az ősszel amúgy is üres siófoki luxus apartmanjába, hogy pihenjen. Váratlanul éri a férfi, Imre Csaba felbukkanása, majd másnap reggel a hirtelen távozása. Csaba híres színész, bár éppen válságban. Beszélni szeretne Júliával, ám a nő este szokás szerint pár üveg borral kiütötte magát. A másnapi ébredés után Júlia a férfi keresésére indul, de csak a meggyalázott holttestét találja a Balatonban. Természetesen ő is gyanúsított, s a kaposvári kolléga, Forrai Csongor igyekszik távol tartani az ügytől. Ám Júliát nem nagyon lehet, ő is kutakodik, s egy idő után meg is beszélik a tapasztaltakat. A jelek előbb-utóbb Júlia múltjához, a középiskolás kórushoz, a karnagyhoz, egy 1994-es táborhoz, s a pár nap múlva meggyilkolt Tóth Andihoz vezetnek. S mire Júlia rájön, hogy köztük kell keresni a gyilkost, addigra még ketten meghalnak, s majdnem ő is áldozatul esik.
Érdekes a regényben a jelen ábrázolása mellett a régi tábor résztvevőinek visszaemlékezése, Júlia keserves gyermekkorának, s a mai problémáinak bemutatása, a tönkretételének ármányos megszervezése a gyilkos részéről. Szeretem az írónő stílusát.

A Halál Tihanyban négy évvel később játszódik. Júlia és Csongor egy pár lettek, s lombikkal próbálkoznak a kívánt gyermek eléréséhez, sikertelenül. Júlia ezért hagyta ott a nyomozást, s vállalta el Veszprémben a kapitányságon a HR-es állást, Csongor pedig Füreden egy nagy szálloda biztonsági főnöke lett. A sikertelen babaprojekt után Júlia szakít Csongorral, hogy esélyt adjon a férfinak mással. Mikor Tihanyban egy angolul beszélő idős zavart nőt találnak az utcán, Júliát hívja a körzeti megbízott, akit tanított. Miközben az amnéziás nőt kórházba viszik, az egyik régi, retró szállodában két holttestet találnak, egy esküvői csapat két férfi tagját. A kapitány az alkalmatlan vezető helyett Júliára osztja a bonyolult ügyet, s ő a maga sajátos módján, sokszor a megérzéseire hallgatva végzi a nyomozást hű társával, Horváth-tal együtt. Adva van: egy menyasszony (Laura) az anyjával és a gazdag, építési vállalkozó mostohaapával, s egy kissé túlsúlyos nővérrel (Vera), aki a kamupasijával, a vőlegény gyerekkori barátjával érkezik. A vőlegény "szürke" szülei, akiknek veszélyben van a munkahelye az értékes épület kisajátítása miatt. A feltörekvő vőlegény, s a főnöke és egyben mentora a feleségével. A lányok (Laura és Vera) lecsúszott apja egy nővel, akit amúgy keres a rendőrség. A lányok (Laura és Vera) 1972-ben disszidált nagyapja a feleségével (zavart nő), akit Laura kutatott fel, s hívott meg, s aki még a saját fiát sem ismeri. S van még egy házaspár, Vera főnöke, a lányok mostohaapjának unokatestvére a feleségével. A szállodában még egy idős debreceni tanárnő bukkan fel, majd tűnik el az esküvő idején. Hogy ki és miért ölte meg az idős nagyapát és a magas szinten álló unokatestvért, majd később Laura valódi apját, s mi köze ennek a vőlegény nagyanyjának régi meggyilkolásához, valamint egy debreceni kisfiú harminc évvel ezelőtti halálához, aki osztálytársa volt az egyik halottnak - mindez, s egy csomó mellékszál kiderítése Júliára vár, akinek újra meg kell küzdenie a főnöke bizalmatlanságával és a saját démonaival is. A csavar a végén, hogy az elfogott gyilkos lehet, hogy nem is egyedül dolgozott? Mi tudjuk, de a többiek nem.

A 4. részben Júlia és Csongor egy balatonfelvidéki kis erdei házban élnek, s támogatják Verát (az 1. részben szerepelt) és az immár egyéves kislányát, Julcsit. A Kékszalag vitorlásversenyen résztvevő és utána eltűnt népszerű fiatal írőnőt, Ernát keresi Júlia és Horváth. Egy baráti társaság utazott a Sallai házaspár hajóján, s Erna egy másik fiatal írőnőt vitt magával, mert a férjének más programja volt. Még egy fiatal fotóművész és az idősebb gyermekpszichológus férje volt velük. Viharba kerültek, Erna vízbe esett, a kimentése után az ábrahámhegyi nyaralóból tűnt el. Júliáék mindenkit kikérdeznek a csapatból, s persze szokás szerint elsőre senki sem mond el mindent. Kiderül, hogy Erna férje, Sallai és a fotóművész hölgy húsz éve egy balatoni gyermekotthonban találkozott, s ott öngyilkos lett az egyik barátnőjük. Ami akkor ehhez vezetett, az az intézeti gyerekek szexuális kizsákmányolása volt, s mivel a jelenben éppen egy ilyen ügy robbant ki, Erna ez ügyben nyomozott. Ám a résztvevők között van valaki, aki annak idején szerepet vállalt a gyerekek kihasználásában, s nem szeretné, ha napvilágra kerülne, ezért Ernának vesznie kell.
Szerepel a regényben reménytelen szerelem, dacból elvett feleség, rengeteg titok, fiatal feleség kirusítása, gyónási titok, rossz emberbe vetett bizalom, s olyan visszaélés, amitől felkeveredik egy normális ember gyomra.